Strona główna » Muzyka

Muzyka

Audiomarketing


Audiomarketing czyli dobrana muzyka odpowiednio wypełnia przestrzeń i doskonale podkreśla charakter wnętrza. Klienci lubią miejsca, w których od progu wita ich zachęcająca muzyka i dłużej w nich zostają, a co za tym idzie chętniej też robią tam zakupy. Make Sense Media od lat tworzy spersonalizowane rozwiązania na miarę potrzeb swoich klientów i ich budżetu. Nasze spersonalizowane playlisty wykorzystywane są w galeriach handlowych, sklepach, restauracjach, bankach, centrach medycznych, na stacjach benzynowych, a w połączeniu z przemyślaną strategią marketingową przynoszą wymierne korzyści biznesowe.

Słuchamy naszych klientów, aby zrozumieć specyfikę ich marki i jak najlepiej dopasować wszystkie elementy, które składają się na atmosferę miejsca. Opracowując strategię, nasi eksperci biorą pod uwagę najważniejsze parametry, takie jak charakter miejsca, kluczowe cechy klientów, ofertę produktów lub usług czy nawet porę roku. Naszym klientom oferujemy zarówno muzykę komercyjną, jak i wolną od opłat.

Audiomarketing – niedoceniane narzędzie współczesnego marketingu

Współczesny marketing obejmuje szeroki zakres działań i wpływa na wszystkie dziedziny życia konsumentów. Celem wszystkich działań marketingowych jest dotarcie do klientów i zainteresowanie ich oferowanymi produktami lub usługami. Osoby zajmujące się marketingiem, rozwojem marek czy produktów coraz częściej sięgają po rozwiązania skupiające się na oddziaływaniu na zmysły. Modelowanie zachowań konsumentów poprzez wpływ sensoryczny jest obecnie bardzo popularny. Marketing sensoryczny w tym audiomarketing w realny sposób może zwiększać sprzedaż produktów w sklepach i wpływać na doznania konsumenckie podczas korzystania z różnego rodzaju usług.

Audiomarketing – czym konkretnie jest?

Audiomarketing to nowoczesna gałąź marketingu, która wykorzystuje dźwięk jako narzędzie do przekazywania informacji, budowania wizerunku marki i wpływania na zachowanie konsumentów. Oddziaływanie na sposób zachowania klientów w sklepach czy punktach usługowych ma szczególne znaczenie, gdyż może realnie wpływać na dochody firm.

W ramach audio marketingu można wykorzystać wiele różnych form dźwiękowych, takich jak reklamy radiowe, muzyka w tle w sklepach, stronach internetowych, a nawet dźwięki wydawane przez urządzenia lub aplikacje mobilne. Każdy dźwięk, który otacza konsumentów, może modelować ich zachowania zakupowe.

Jak bezpośredni przekaz muzyczny wpływa na zachowania klientów?

Muzyka w tle (audio marketing) podczas zakupów lub podczas korzystania z usług np. spa, restauracji, pobytu w hotelu może zwiększać reakcje emocjonalne kupujących lub korzystających, dzięki czemu są oni bardziej skłonni do podejmowania zachowań impulsywnych takich jak dodatkowy zakup produktów lub korzystanie z płatnych benefitów.  Muzyka, którą słyszy konsument może też wpływać pozytywnie na jego nastrój, dzięki czemu będzie on bardziej skłonny do powrotu do punktu sprzedaży. Kolejne odwiedziny w sklepie, restauracji, spa czy hotelu to dodatkowy fundusz, który zasili konto marki.

Oprócz realnego zwiększenia wpływu gotówkowego firma zyskuje również lojalnego klienta, który jest skłonny kupować więcej i częściej. Warto też wspomnieć, że chętniej dzieli on się swoimi pozytywnymi doświadczeniami z innymi osobami, co zwiększa ilość osób, które miały styczność z marką.

U niektórych osób zakupy mogą wpływać na wydzielanie endorfin.  Endorfiny nazywane są inaczej hormonami szczęścia, gdyż wydzielają się w mózgu w reakcji na pozytywne bodźce, takie jak jedzenie ulubionego dania, ćwiczenia fizyczne czy właśnie przyjemne doznania związane z zakupami.

Mózg człowieka zapamiętuje miejsca oraz emocje i doznania, które towarzyszą nam w danej chwili. Przyjemna muzyka podczas zakupów zwiększa prawdopodobieństwo, że klient powróci do punktu sprzedaży, gdyż kojarzy to zdarzenie z przyjemnością.